Avtor: Žiga Miševič Kategorije: Članek, Novica, Program Komentarji: 0

Danes začenjam s serijo člankov o pripravi tekača na tekmo. Si rekreativni tekač, ki se občasno preizkusi tudi na tekaških tekmovanjih? V tem primeru se mi zdi pomembno, da vidiš, kako naj bi priprava na tekmo sploh izgledala. Pri tem mi bo pomagal Tone, naš vadeči, ki se je strinjal, da njegovo zgodbo delim s tabo. Kdo ve, mogoče bo njegova zgodba zadnji kamenček v mozaiku, ki te  motivira, da se odločiš za svojo prvo tekaško preizkušnjo.

Kot že omenjeno, je naše žrtveno jagnje Tone, naš vadeči, ki približno 4 mesece individualno dvakrat na teden pridno trenira v PBS centru pod budnim Barbarinim očesom. Drugače  živi aktivno življenje, tako da rad hodi v hribe, v poletnem času sem in tja malo teče (pravi, da mu ni problem preteči 10 km), v zimskem času pa približno enkrat tedensko teče na smučeh. Je tekač srednjih let, ki se s tekom nikoli ni ukvarjal namensko. Je rekreativni tekač v smislu, da si privošči tek, ko se mu zahoče, nikoli pa ni pristopil k tekaškemu treningu sistematično. Pred kratkim se je odločil, da preizkusi svojo pripravljenost na Istrskem pol maratonu.

 

Testiranje za kakovostne temelje

Ko smo se dogovorili, da Tonetu pomagamo pri pripravi na njegov prvi pol maraton, sem najprej opravil tekaško specifično testiranje. Res je, da pri nas trenira že nekaj mesecev in njegovo telo že dobro poznamo. Ampak vseeno tek predstavlja povsem drugačno obremenitev za človeško telo, sile ki delujejo na mišice in sklepe pa so mnogo višje, kot pri normalnem vsakodnevnem gibanju. Povprečno pri vsakem tekaškem koraku na človeško telo deluje 2,5-3x človeške teže, če pa recimo pogledamo obremenitve na koleno pa so te sile še mnogo višje, okrog 7-8x človeške teže. Zato je po mojem mnenju specifično testiranje nujno pomembno, da se v treningu lažje osredotočimo na področja, ki potrebujejo največ dela. Tone je sicer dobro pripravljen, tako da je večino testa opravil z odliko, so se pa pokazale pomanjkljivosti pri gibljivosti kolka, še posebej pri iztegu in notranji rotacji v kolčnem sklepu. To sta dve ključni gibanji v kolčnem sklepu, ki omogočata pravilen odriv noge in njen zamah zadaj za telesom. Zato bo povečanje gibljivosti v teh gibanjih v središču pozornosti pri njegovih treningih v dvorani.

Poleg testiranja sem opravil tudi analizo njegovega tekaškega koraka, kjer se je med gibanjem pokazalo, da mu primanjkuje stabilnosti medenice, ko je v opori na desni nogi. Tudi trening za stabilnost medenice s poudarkom na desni strani bomo vključili v njegov dvoranski individualni trening. Kadarkoli opravljam testiranja tekačev, si želim pogledati tudi, kako se telo obnaša v gibanju. Včasih se določene pomankljivosti ali nesimetrije izrazito pokažejo šele v gibanju pri večji hitrosti. To se je zgodilo tudi pri Tonetu. Pri testih stabilnosti ni bilo opaziti velikih deficitov, v teku pa so se tiste malenkosti potencirale in se jasno izrazile v obliki zmanjšane stabilnsoti. Lahko bi opravil le testiranje brez analize teka, a v tem primeru ne bi opazil zmanjšane stabilnsoti in posledične kompenzacije njegovega telesa. S tem sem dobil kvalitetnejšo informacijo o tem, kaj njegovo telo v treningu najbolj potrebuje.

Tone bo še vedno dva dneva v tednu namenil individualnim dvoranskim treningom pri nas v centru, seveda pa sem mu glede na njegovo trenutno telesno prirpavljenost pripravil tudi program tekaških treningov, da telo čim bolje pripravi na tekaško preizkušnjo. Pri tako kratkem programu (4 tedne), je meni najbolj pomembno, da se po dolgem zimskem premoru telo ponovno vsaj malo seznani z obremenitvami, ki se pojavljajo med tekom. Res imamo le mesec dni časa, kar je zelo malo. V idealnih okoliščinah bi priprava na pol maraton vsebovala vsaj tri mesece osredotočenega treninga. Premalo časa imamo, da bi ga lahko pripravili na tekmo z namenom optimalnega dosežka, zato je tu predvsem poudarek na tem, da 21 kilometrov čim lažje odteče, ter da se čim prej po tekmi telo regenerira in vrne v normalno delovanje.

Spremljaj naš izziv

Kot rečeno, je to prvi v seriji člankov, ki bodo spremljali njegove priprave na tek. Proti koncu tedna začnemo s prvimi treningi usmerjenimi na njegove tekaške potrebe, postopek priprave pa bom tedensko objavljal na naši spletni strani. Zato hvala Tonetu, da se je tako brez zadržkov pripravljen izpostaviti vsem našim bralcem, tebe pa vabim, da njegov trud in napredek spremljaš v člankih in morebiti pokomentiraš.

Se mogoče tudi ti pripravljaš na Istrski maraton? Napiši v komentar in naj se oblikuje skupina, ki se bo lahko bodrila in bo skupaj premagovala napore v zaključnih pripravah. Sem prepričan, da bo Tone vesel vsakega pozitivnega komentarja in vzpodbude J

Sprejeli smo izziv, 2.del: Notranja rotacija kolka za učinkovit tekaški odriv – članek z dne 10.3.2018

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja