Avtor: Žiga Miševič Kategorije: Članek Komentarji: 0

Telo je čudovito kompleksen stroj v svojem delovanju. Toliko majhnih delcev, ki delujejo v sozvočju in pravilnem zaporedju, da se lahko naredi tako preprost gib, kot je dvig roke. Hoja je najbolj osnoven vzorec gibanja človeškega telesa, ki omogoča človeku, da sploh preživi. Pa kljub temu gre za neverjetno kompleksno gibanje, ki zahteva ogromno medmišične koordinacije. Tek, kot nadgradnja hoje, pa je le še bolj zahteven, saj gre za podobno gibanje, le ob zmanjšani podpori (vedno je le ena noga na tleh), temu primerno pa mora biti toliko boljša tudi stabilnost celotnega telesa.

Enaka težava – drug zorni kot

Pretekli teden sem govoril o pomembnosti notranje rotacije kolka za pravilen tekaški odriv in kako je pomanjkanje gibljivosti v tem segmentu lahko vzrok za zmanjšano stabilnost v stopalu, medenici in trupu. Danes pa pogledam na isti problem iz drugega zornega kota. In sicer, kako lahko slaba stabilnost trupa vpliva na zmanjšano gibljivost kolka v notranji rotaciji. Res je, vzročno-posledična veriga kompenzacij se lahko začne tudi na drugem koncu, s slabo kontrolo trupa (še posebej stranska stabilnost trupa). Slabo bočno stabilnost trupa telo nato poskuša nadoknaditi tako, da se bolj kot bi bilo potrebno aktivirajo bočni stabilizatorji kolka, ki pomagajo vzdrževati stabilnost telesa. S tem pa ustvarjajo restrikcije v gibljivosti kolka v notranjo rotacijo. In tako pridemo do enakega problema le iz drugega konca, ki nato vpliva na povečano pronacijo stopala, zmanjšano zmožnost iztega kolka in zmanjšano zmožnost proizvajanja sile v propulziji.

Slaba notranja rotacija kolka  je lahko vzrok ali posledica drugih deficitov v telesu. Enako je tudi z mnogimi drugimi kompenzacijami, ki se v gibanju pojavljajo. Zato je izjemno pomembno, da se naredi popolno testiranje telesa v statičnih in dinamičnih položajih, če pa gre za nekega športnika, pa še dodatno testiranja v gibanjih, ki so specifična za njegov šport.

Na spodnjih dveh slikah sem ti prikazal vpliv stabilnosti trupa na gibljivost v notranji rotaciji kolka. Na prvi sliki je začetno stanje gibljivosti. Kot vidiš, se moja noga v kolčnem sklepu zarotira navznoter za malo več ko 35°. Da ne bo pomote, peta gre na sliki navzven, ampak v kolčnem sklepu to povzroči notranjo rotacijo. Nato sem naredil enostavno vajo za bočno stabilnost trupa (stranska deska v opori na komolcu), kjer sem položaj stranske deske zadržal le 20 sekund in ponovno izmeril notranjo rotacijo v istem kolku. Kot vidiš je razlika občutna (42°). Po 20 sekundah treninga stabilnosti sem dobil 20 odstotno izboljšanje gibljivosti v notranji rotaciji kolka. To je le en primer, kako delovanje ene regije telesa vpliva na spremenjeno delovanje druge regije telesa.

Današnji članek pišem zato, da ne dobiš napačne ideje o tem, da je le en del telesa izjemno pomemben za optimalno delovanje. Ni enega in edinega testa ali dela telesa, ki ga testiraš in ti bo dal celovit odgovor o delovanju telesa, saj gre za nevro-mišično koordinacijo in fascialno tensegriteto celotnega telesa. Že v uvodu sem napisal, da je telo izjemno kompleksen stroj, ki je inženirsko dovršen, v gibanju pa umetniško eleganten in preprost. Zato ti polagam na srce, da telo obravnavaj celostno z zavedanjem, da je določena deviacija v gibanju lahko le manifestacija mnogo globjega problema. Ali pa ne. Na to vprašanje si lahko odgovoriš šele po celostnem pregledu telesa. V kolikor imaš kakšno vprašanje v povezavi s tvojim stanjem telesa, z veseljem odgovorim nanj.

In kako gre Tonetu z njegovimi pripravami na njegov prvi polmaraton? Kljub količinsko številčnim treningom v dvorani in na prostem (tek), se Tone zaenkrat počuti odlično. Vsi skupaj optimistično načrtujemo zadnje tri tedne njegovih tekaških priprav. Navijaš z nami in držiš pesti?

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja