23Dec
Avtor: Barbara Tavčar Datum: 23.12.2017 Kategorije: Članek Komentarji: 0

Se veseliš prihajajočih praznikov in že težko čakaš nekaj prostih dni, ko lahko več časa posvetiš svojim bližnjim, hobijem in predvsem – sebi? Prazničnega razpoloženja zagotovo ne zaznamujejo zgolj druženje s tebi dragimi ljudmi, obdarovanje in priprava najljubših in najbolj okusnih peciv. Na žalost si, še posebno v mesecu decembru, velikokrat odtegnemo tudi kakšno uro koristnega spanca ter pregrešimo z alkoholom in prekomernim vnosom težke hrane.

Neredno spanje, stres zaradi obilne in neuravnotežene prehrane tvoj organizem izčrpava

Znanstveniki so namreč dokazali, da slabe navade med prazniki puščajo sledi v telesu še dva do tri tedne kasneje. Seveda je vse odvisno od tega, kakšno je tvoje trenutno zdravstveno stanje. Vsekakor pa velja opozoriti, da dlje trajajoče obremenjevanje vodi v kronično utrujenost. Se zjutraj zbudiš energično ali nenaspano in utrujeno? Imaš občutek sključenosti in se težje vzravnaš? Se spopadaš z bolečimi sklepi in mišicami? Te ljudje, s katerimi si v stiku izčrpavajo in imaš večino časa občutek, da se premalo posvečaš sebi? V kolikor na večino vprašanj odgovoriš z DA, potem nujno nekaj prazničnega časa nameni sebi in svojemu organizmu. Po vsej verjetnosti so hormonalni, prebavni in živčni sistem že sedaj preobremenjeni. Nadihaj se, sprehodi se v naravo, objemi kakšno drevo in v miru naredi zaključek starega leta. Med načrtovanjem novih ciljev se vprašaj, kaj želiš doseči, kaj želiš spremeniti, kako se želiš v novem letu počutiti. Na ta način lahko ugotoviš, kaj ti ni bilo všeč in česa si enostavno ne želiš več. Ko vse to ozavestiš in sprejmeš, lahko načrtuješ korake, ki te bodo vodili k spremembi. Nato pa le pogumno stopi v novo leto – korak za korakom. Jaz vsako leto nekaj svojega časa namenim prav zaključevanju starega in načrtovanju novega 🙂

Načrt za čim boljše počutje med prazničnimi dni

V PBS centru sledimo filozofiji zdravega načina življenja tekom celega leta. A včasih je preprosto potrebno umu in telesu omogočiti “pobeg” od poznanega. Zato ti v tokratnem članku ponujam načrt, kako svoje telo na praznične dni pripraviti in ga po obilnejši praznični hrani in prekratkih nočeh, zopet vrniti v ustaljene, zdrave tirnice.

6000 kalorij na božični dan

Vse s tekočino in hrano zaužite toksine, vse toksine, ki jih vdihneš ali čustveno “skriješ” v telo, se uskladiščijo v maščobne celice. Povprečni dnevni vnos med letom je med 2000 in 2500 kalorijami. Veš, da na sam božični dan vnesemo tudi do 6000 kalorij, kar je trikrat več kot običajno? Ob tej številki te zagotovo ne čudi dejstvo, da se med božičnimi prazniki v povprečju lahko zrediš za 0,5 do 2,5 kilograma. Kaj torej lahko storiš, da bo tvoje počutje med prazniki na visokem nivoju?

  • Dihaj s polnimi pljuči

Oksigenacija pomaga pri izgorevanju in kalorični potrošnji. Pogosteje si privošči sprehod v naravo. Umirjen sprehod bo dobrodošel kakšno uro po vsakem obroku. V sam sprehod vključi ritmično globoko dihanje. Naj faza vdiha traja 7 enot, prav tako faza izdiha. Naredi 8 do 10 takih ponovitev in vse skupaj ponovi na vsakih 15 minut sprehoda. Tako učinkovito pomagaš svojemu prebavnemu sistemu in zmanjšaš utrujenost, ki lahko nastopi po obroku.

  • Povečaj vnos tekočine

Pij več vode kot običajno. S povečanim vnosom tekočine pospešiš čiščenje organizma. Priporočam ti toplo vodo kateri dodaš stisnjen sok limone ali kurkume. Kozarec tople vode si privošči tudi na tešče.

  • Izbiraj misli

Izogibaj se negativnim mislim. Zavedaj se, da v svoje življenje privlačiš dogodke in osebe s podobno vibracijo, kot je tvoja. Previdno izbiraj svoje misli. Težke (negativne) misli možgani interpretirajo kot največje stresorje in zato povečajo prizvodnjo stresnih hormonov. To je zadnje, kar rabiš tekom prazničnih dni.

  • Spanje

Poskrbi za kakovosten spanec. To pomeni, da se ponoči ne prebujaš, da spiš zadosti dolgo. A nikakor ne pretiravaj s prepoznim vstajanjem. Bolje, da si polurni spanec privoščiš v popoldanskem času.

  • Kako pa je z vajami

Po zajtrku sledijo jutranje vaje, ki vključujejo vzravnano sedenje in globoko dihanje. Dobrodošel bo kakšen počep za stimulacijo črevesja ter vaje v razkoraku. Jutranje vaje so namenjene povečanemu vnosu kisika, pred njimi popij kozarec tople limonade, po vajah pa si privošči bolj zdrav zajtrk.

  

V sedečem položaju na žogi ali stolu se popolnoma vzravnaj(prva slika). Vdihni bočno v svoj trup,  z izdihom pa poskusi skrčiti mišice medeničnega dna ter mišice zadnjice. Zadrži ta položaj in v njem izvedi nekaj zaporednih vdihov in izdihov, nato mišice zadnjice popusti. Celoten proces ponovi 8-krat.

Nato stojiš z nogami malenkost širše od širine svojih kolkov. Spusti se v globok počep (druga slika). V kolikor se ti med počepom pete dvignejo od površine jih z nečim podloži. V maksimalnem počepu popolnoma sprosti svoje telo. Dihaj trebušno, ne krči mišic medeničnega dna. Tekoče vdihe in izdihe izvajaj približno pol minute do minuto. Nato se počasi dvigni v stoječi položaj. Vaja bo pomagala pospešiti tvoj prebavni sistem.

V popoldanskem času, ko že pride do povečanega vnosa bolj težke hrane ali pa vsaj do količinsko prevelikega vnosa, je celoten prebavni sistem preobremenjen. Notranji filtri (ledvica in črevesje) tolikšne obremenitve ne zmorejo in kar naenkrat postanejo prava mala plinska bomba, ki si želi vetrove spuščati kjerkoli. V tem primeru priporočam tako imenovane celične vaje, ki bodo izboljšale tudi limfno pretočnost in pomagale razbremeniti notranje organe.

Z vdihom težišče telesa premakni bolj na eno nogo – pokrčeno. Z drugo nogo odrsaj v stran. Z izdihom se vrni v osnovni položaj, za piko na i lahko ob prinoženju narediš tudi majhen poskok, ki bo še bolj stimuliral tvoj limfni pretok. Na vsako stran priporočam 6 do 8 ponovitev.

Z večerno vajo pa pripomoreš k boljši absorbciji mikroelementov, zato ti jo priporočam pred spanjem.

Zavzemi prikazani položaj. Tvoje roke aktivno pritisni ob površino ter čim bolj približaj lopatici. Z vdihom dvigni svoje telo v prikazani položaj in popolnoma “odpri” dvignjeno nogo v kolku. Z izdihom nogo zapri ter počasi telo spuščaj do podlage. Vajo ponovi 6-krat na vsako stran.

Preizkusi prikazane vaje že danes. Nato pa te povabim, da jih izvajaš vsakodnevno do konca prazničnih dni. Sporoči, kako ti gre. V kolikor imaš pri izvajanju vaj kakšne težave, mi piši. Vaje so resnično učinkovite in pomagajo organizmu, da se ne preobremeni. Naj bodo tokratni prazniki resnično v užitek.

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja