Avtor: Žiga Miševič Kategorije: Članek Komentarji: 0

Istrski maraton je za nami, Tone pa se je na tekmi več kot odlično odrezal. Bravo Tone! Rezultat 2:03:01 je za prvo tekaško tekmo odličen. Z nekaj več časa za pripravo pa bi bil lahko še mnogo boljši. Tonetu lahko le čestitam, da se je pravzaprav iz nič v 5 tednih pripravil in pretekel 21 kilometrsko preizkušnjo. Kot lahko vidiš na spodnjem video posnetku, se je Tone med tekom zabaval. Mislim, da je prvi tekač, ki je na polmaratonski preizkušnji med tekom pel operne arije. V celotni izkušnji maratona je Tone užival. Vseeno pa na tekmi ni šlo povsem brez težav. V današnjem članku želim strniti zaključne misli po premaganem izzivu.

Priprave so bile vsekakor intenzivne. V 5 tednih smo morali telo pripraviti na razdaljo, za katero se ponavadi pripravlja 3-6 mesecv. Zato je moral Tone dobršen del svojega prostega časa nameniti treningu. Opravil je namreč 3 dvoranske treninge na teden, poleg tega pa je opravil še 2-3 tekaše treninge. Ker smo imeli malo časa, smo morali biti previdni pri doziranju intenzivnosti v treningu, saj bi kakšen večji »muskelfiber« lahko znatno otežil priprave. Na srečo s tem ni bilo težav, saj se je Tonetovo telo več kot odlično regeniralo med treningi.

Tonetovo trdo delo in trud se poznata že po enem mesecu

Dvoranski trening je bil usmerjen v zmanjšanje nesimetrije v telesu ter izboljšanje tistih področij, ki so se na testiranju pokazala za najbolj problematična. Tukaj želim omeniti le nekaj rezultatov, ki smo jih uspeli doseči s trdim delom v dvorani. Toneta smo testirali pred začetkom programa in na koncu, 2 dni po pretečenem maratonu. Obe testiranji smo izvedli brez ogrevanja, tako da so bili pogoji na obeh testiranjih enaki. V preteklih člankih sem na široko pisal o  njegovem pomanjkanju gibljivosti v iztegu in notrajni rotaciji kolka. Več kot enkrat sem tudi omenil, da sta bila to glavna cilja našega dvoranskega treninga. In po končanem izzivu lahko z veseljem povem, da smo uspeli dobiti lepe rezultate na obeh področjih. Na začetku programa je bila gibljivost v notranjo rotacijo kolka zelo omejena, in sicer 10° na levi nogi ter 5° na desni nogi. To je daleč od 35°, ki so potrebne za normalen izteg noge v zaključku tekaškega koraka. Na včerajšnjem testiranju je bila Tonetova gibljivost mnogo boljša. Desna noga se je v kolku navznoter zarotirala za 15°, leva pa za 25°. Torej smo dobili 10°izboljšanja v gibljivosti. To še vedno ni optimalna amplituda, zato delo za Toneta še ni končano. Je pa vsekakor 10° izboljšanja gibljivosti v enem mesecu zelo dober rezultat, s katerim sem sam zelo zadovoljen.

Izteg kolka je bilo drugo področje, ki je Toneta oviralo v tekaškem koraku, saj gibljivost ni bila optimalna. Skupno gibanje kollka v izteg in notranjo rotacijo pa je ključnega pomena za pravilen odriv v tekaškem koraku. Opravili smo modificiran Thomasov test za testiranje gibljivosti kolka. In tudi tu se je po enem mesecu pokazal občuten napredek. Thomasov test sicer ni kvantitativen test, zato vam ne morem podati točnih podatkov o napredku. Ampak po moji oceni se je rezultat na testu izboljšal za debelino dveh dlani. In tudi to je v mojih očeh odličen rezultat. Vseeno moram poudariti, da tudi na tem testu rezultat še ni bil optimalen. Je pa rezultat zelo vzpodbuden, ker smo testirali neogreto telo, pred treningom. Nekaj časa nazaj, sem pisal o tem, da s ciljnim delom na treningu uspemo dobiti napredek v gibljivosti akutno, takoj po treningu, ne pa tudi na daljši rok. Na končnem tetsiranju pa se je potrdilo, da smo tudi to uspeli doseči. In to je odlično! Tukaj moram poudariti, da rezultati še niso optimalni in Toneta čaka še nekaj truda, do želenega cilja, je pa to vseeno pokazatelj, da se tudi v enem mesecu lahko naredi velik napredek. Potrebni so le trud, vztrajnost in malo trme.

Brez bolečin ni šlo

Kot sem omenil na začetku, popolnoma brez težav tudi ni šlo. Tako kot že na treningih, ko smo povečali kilometrino teka, je tudi na tekmi začutil bolečino v desnem kolenu. Ta ga je dovolj ovirala, da ni mogel vzdrževati svojega želenega tempa. Po moji oceni bi Tone brez bolečin v kolenu odtekel nekje v okolici časa 1:50:00. Sam sem mnenja, da je vzrok za pojavljanje teh bolečin prehitro povečevanje volumna treninga in določene napake, ki jih naredi v tekaškem koraku. Glede na časovne omejitve, tega do sedaj nismo mogli korigirati. Sedaj pa imamo dovolj časa, da se treninga lotimo bolj postopno. V trening pa bom vključili tudi korekcijo tekaškega koraka, ki ga prej nisem mogel popravljati, saj telo za spreminjanje tehnike teka potrebuje kar nekaj mesecev za adaptacijo na drugačne obremenitve. In to je ponovno možnost za opozorilo iz moje strani, da nikakor ni priporočljivo prehitro povečevati volumna in intenzivnosti treninga. Prepričan sem, da se bolečine pri Tonetu ne bi pojavile, če bi si za priprave vzeli 3 mesece in bi lahko telo postopno navajali na večje število kilometrov in mu s tem dali možnost, da se sproti adaptira na povečane obremenitve. Kakorkoli, Istrski maraton je sedaj za nami, tako da si lahko vzamemo več časa za konkretne priprave, tudi s spreminjanjem tehnike teka, v jesenskem času pa se Tone mogoče ponovno preizkusi na kakšni tekmi. Do takrat pa zavežemo vezalke, oblečemo tekaška oblačila in na delo!


Kako je tekaško izkušnjo doživljal Tone? Preberi si njegove vtise:)

Tone, v kakšni meri so bile zate priprave koristne? Kje meniš, da je napredek najbolj očiten?

Zelo sem vesel, da sem začel s pomočjo PBSove ekipe, Barbaro, Žigom in Mihom, trenirati in se pripravljati na polmaraton. S treningi pod budnim očesom trenerja Žiga sem bil izredno zadovoljen, saj so bili vrhunsko naravnani začenši s testiranjem in kasnejšim planom glede na moje, skoraj nične izkušnje s tekom. Predvsem čutim napredek v moji glavi, kjer je po tokratni odlični izkušnji opuščena misel na takšen tek brez, oziroma s skoraj nič treninga.

To je bila tvoja prva tekaška preizkušnja. Česa te je bilo najbolj strah?

Ne glede na to, da je bila to moja prva tekaška preizkušnja, niti nisem imel posebnih strahov vse do tedaj, ko se mi je na enem izmed treningov, kjer sem tekel na malo daljšo razdaljo pojavila rahla bolečina v desnem kolenu. Treningi so bili potem prilagojeni na to in hitro je bolečina izginila. Seveda mi je v podzavesti ostalo malo strahu, da se ne bi bolečina ponovila. Ta strah mi je dal še večji zagon in izziv, da še bolj natančno treniram.

So bile glede na tvoje številne pevske obveznosti priprave naporne?

Ker sem pravilno razporedil moj delovnik priprave sploh niso bile naporne.

Kakšno je počutje dan po tekmi?

Od samega začetka, ko se je porodila ideja o tekaškem izzivu sem bil z mislimi pri enem cilju… da se dan po tekmi zbudim brez bolečin in “musklfibra” , kar se je zgodilo zahvaljujoč se profesionalnemu pristopu ekipe, s trenerjem Žigom na čelu, ki v PBSu skrbi, da tekaški trenigi in priprave potekajo optimalno.

Zakaj bi priporočal, da se ljudje odločijo za tovrstne priprave?

Na tekmi se mi je bolečina v kolenu zopet pojavila že na 5 km. Ampak zaradi odličnih treningov in priprav sem znal s to bolečino teči in preteči polmaraton, zato vsem, ki se odločate za takšne izzive kot je bil moj ali podobne, kjer so tudi najbolj pomembne dobre priprave in treningi svetujem, da se v izogib resnejšim posledicam zaradi nepripravljenosti, kot tudi zato, da se boste na tekmi znali spopasti z morebitno težavo, če se slučajno pojavi, udeležite tovrstnih treningov in priprav.

Stavek za konec?

Za konec še enkrat zahvala ekipi PBS centra športne odličnosti za profesionalnost, za ponujeno možnost in za navijaško podporo. Bravo Barbara Tavčar, Žiga Miščevič, Miha Hribernik in Domen Brlek. ODLIČNI STE.

Na naši FB strani si lahko ogledaš video posnetek Tonetovega izziva, spodaj pa ti posredujem vse linke preteklih člankov.

Sprejeli smo izziv – uvodni članek

Sprejeli smo izziv 2.del – notranja rotacija kolka za učinkovit tekaški odriv

Sprejeli smo izziv 3.del – stabilnost trupa in notranja rotacija kolka

Sprejeli smo izziv 4.del – nesimetričen tekaški korak

Sprejeli smo izziv 5.del – zaključek Tonetovih priprav

Sprejeli smo izziv 6.del – za dober rezultat nasmeh na obraz

 

 

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja