Empatičnost in spoštovanje

Izboljšajmo otrokovo kvaliteto življenja v vrtcu, šoli in doma

Za boljšo koncentracijo in spomin

MISP (Massage In School Programme) – JE MEDNARODNO PRIZNAN IN CERTIFICIRAN PROGRAM ZA OTROKE V VRTCIH IN ŠOLAH

 

MISP spodbuja in krepi:

  • emaptičnost
  • spoštovanje
  • boljšo koncentracijo in spomin
  • boljše počutje

 

Kaj je MISP in zakaj si prizadevamo, da bi bilo čim več otrok vključenih v ta program?

  • Je zabavna 10-15 minutna masažna rutina, sestavljena iz 15 različnih prijemov, ki si vedno sledijo v enakem vrstnem redu.
  • Je masaža, ki poteka samo med otrokoma (otrok masira otroka) *razlika je le v relaciji starš-otrok.
  • Masira se preko oblačil po hrbtu, ramenih, glavi, rokah in dlaneh.
  • Izvede se lahko samo in zgolj ob privolitvi otroka.
  • Je univerzalen program masaže za otroke stare od 4-12 let.
  • MISP spodbuja učenje preko igre in aktivnosti tako, da otroci dobijo pozitivno izkušnjo dotika.

 

Kaj se dogaja med masažo?

  • Izloča se zelo pomemben hormon OKSITOCIN. To je hormon, ki daje občutek varnosti, topline in sproščenosti, rečemo mu tudi socialni hormon – hormon ljubezni, povezovanja in bližine. Aktivira doživljanje sreče in dobrega počutja.
  • Dokazano se zmanjšuje stresni hormon KORTIZOL.
  • Izboljša se imunski sitem.
  • Prebuja se nezavesten um, telesni spomin, naš vir informacij, osvobajajo se čustva in telo.

 

KORISTI MISP za otroka, vzgojitelja/učitelja, starša in vrtec/šolo:

  • Ustvarja se varno, sproščeno in »srečno« okolje.
  • Pomaga k boljši pozornosti, koncentraciji in spominu.
  • Spodbuja fizični, emocionalni in socialni razvoj otroka.
  • Razvija se spoštovanje do drugih in do materialnih stvari.
  • Vzgojitelj/učitelj/starš si pridobi avtoritete na spoštljiv način.
  • Otroci dosegajo boljše rezultate na vseh področjih.
  • Učitelj porabi manj časa za umirjanje skupine in razlago učne snovi.
  • Večja povezanost otrok v skupini.
  • Večje zaupanje otrok.
  • Manj stresa.
  • Krepi se socialna vključenost in empatija.
  • Otrokom omogoča razlikovati med prijetnim in neprijetnim dotikom.
  • Zmanjšuje se agresija in medvrstniško nasilje.
  • MISP je inkluziven program, saj vključuje otroke z najrazličnejšimi potrebami.
  • In najpomembnejše – boljše je počutje otroka!

ZLATA PRAVILA MISP:

  • Dotik je varen, nežen, spoštljiv in inkluziven.
  • Uporablja se pozitiven jezik (tako verbalno kot neverbalno).
  • Otrok ima možnost izbire – lahko reče NE (možnost izbire imajo tudi otrokovi starši).

 

Kaj pravijo učitelji:

  • »Otroci bolj poskrbijo drug za drugega, med seboj so bolj spoštljivi in prijateljski.«
  • »Priložnost dobijo tudi tisti otroci, ki so šibkejši na drugih področjih.«
  • »Otroci se učijo spoštovanja in vljudnosti drug do drugega.«
  • »Daje priložnost otrokom, da uspejo in zasijejo.«

 

Kaj pravijo otroci:

  • »Masaža me naredi bolj srečnega, zaradi tega imam tudi več prijateljev.«
  • »Ko dajem masažo se počutim zelo dobro, ker dobim občutek, da lahko nekomu pomagam in sem koristen.«
  • »Če mi kdaj ni všeč dotik, lahko rečem NE, pa sem zato še vedno OK.«
  • »Moja koncentracija pri reševanju nalog je boljša.«
  • »Masaža me naredi pomirjenega in bolj skrbnega.«
  • »Po masaži sem bolj mirna in sproščena.«

 

KAKO POTEKA IMPLEMENTACIJA?

MISP program je certificiran in temu ustrezno tudi zaščiten, zato lahko prijeme uči samo ustrezno usposobljen in certificiran MISP inštruktor. Glede na starost otrok, inštruktor določi koliko prijemov se bodo otroci lahko naučili v enem sklopu. En sklop običajno zajema 3-4 prijeme, teh sklopov/obiskov pa je od 4-5. Otroci nato vadijo ob spremstvu odrasle osebe – vzgojitelja/učitelja, ki je prisoten v skupini/razredu v času učenja novih prijemov. Program je IMPLEMENTIRAN, ko se otroci naučijo vseh 15 prijemov in se pod vodstvom odrasle osebe samostojno masirajo.

V lanskem šolskem letu smo MISP poskusno implementirali v dva razreda osnovne šole. Izkazalo se je, da tako kot v ostalih državah širom sveta, tudi v Sloveniji program odlično deluje.  Že po dveh tednih izvajanja masaže v razredu, sta obe učiteljici opazili večjo povezanost otrok v skupini, mirnejša razreda in boljše sprejemanje učne snovi.  Tako malo je potrebno, da otroku narišemo nasmeh na obraz.

 

Program v našem centru izvaja Metka Viher Povše, mendarodno certificirana MISP inštruktorica