Avtor: Barbara Tavčar Kategorije: Članek, Program Komentarji: 0

Prve kulture, ki so (in še danes) na dihanje gledajo kot na medsebojno povezanost telesa in uma, prihajajo iz Vzhoda, medtem, ko ima večina ljudi v zahodnem svetu dihanje še vedno zgolj za mehansko, nezavedno in avtomatizirano delovanje, ki  zagotavlja vnos kisika v telo in s tem tudi življenje. Če opazuješ svoj dih, lahko hitro ugotoviš, da se spreminja tako, kot tvoje počutje. Kadar se počutiš slabo  jezno, depresivno, prestrašeno, izgubljeno,… – je dihanje plitko in kratko. V nasprotnem, ko se počutiš dobro in umirjeno, je dihanje lahko globje in počasnejše.

Vsak tvoj vdih in izdih ustvarja tudi način, kako živiš. Vpliva na tvoje odločitve, zdravje, razpoloženje, čustveno in duševno stanje

Raziskave kažejo, da se na stresno situacijo lažje in hitreje odzoveš, v kolikor vdihneš skozi nos. Seveda na to vpliva tudi dolžina vdiha. Sodobni človek v povprečju naredi med 12 in 15 vdihov v minuti, v visoko stresnih situacijah tudi do 20 in več. Optimalno število nikakor ne bi smelo preseči 10 vdihov in izdihov v minuti.

In kako lahko dihanje vpliva na tvoje čustveno stanje? Limbični sistem je del velikih možganov. Gre za prstanasto oblikovan predel v notranjosti možganov, odgovoren za nekatere vegatativne funkcije, čustvene reakcije, učenje, spomin, za izločanje endorfinov itd. Z dihanjem močno vplivamo na tri večje dele možgan – na hipokampus, ki je odgovoren za spomin, na amigdalo, ki predstavlja tvoj čustveni center ter piriformni korteks, povezan z vonjem. Vsi omenjeni centri so del limbičnega sistema, znanstveniki pa so tudi dokazali, da so te spremembe bolj eksplicitne ob vdihu kot izdihu.

Torej lahko sklepamo, da se z umirjenim vdihom skozi nos, lahko hitreje odzoveš na stresno situacijo ter umiriš svoje čustveno stanje.

Kaj pa telo?

Napačno dihanje ne bo obremenilo zgolj tvojega čustvenega stanja in dojemanja sebe. Ti kronično primanjkuje energije, se hitro utrudiš, imaš hladne noge in roke, slabšo koncentracijo, težave s spominom, nihanje krvnega tlaka, težave z zobmi in celotno ustno votlino, krhke lase, mišične krče, pekoče uriniranje, nenehne vetrove, se spopadaš z bolečino v križu, zakrčenostjo vratnega dela, težavami z želodcem,……..? Vsako telesno neravnovesje se začne z odsotnostjo kisika. Odsotnost kisika pa v večini primerov pomeni slabo, neotpimalno, napačno dihanje. Nekatere literature navajajo, da za več kot 80% vseh težav, povezanih s srcem in krvožilnim sistemom, vzrok leži v napačnem dihanju, ki vodi v acidozo (zakisanost).

Napačno dihanje vodi v acidozo (zakisanost)

Dihanje je ena izmed prednostnih nalog našega organizma. Izvaja se popolnoma neodvisno od svobodne volje, a to še zdaleč ne pomeni, da je pravilno. Sodobni način življenja (hitrost in sedeči način) še kako deluje na spremenjen motorični vzorec dihanja (tisti, ki ga uporabljamo tekom dneva). Obstaja ogromno različnih tehnik dihanja – vsaka ima svoje prednosti in slabosti. Velja pa, da je umirjeno dihanje, ki ga uporabljamo nevezano na fizično aktivnost, tisto, ki dolgoročno zagotavlja dobro počutje in skrbi za zdrav organizem. Med vsemi detoksikacijskimi organi je ravno dihalni tisti, ki je sposoben v največji meri izločiti toksične snovi iz organizma. Seveda, če je učinkovit.

Acidoza oziroma zakisanost s kislimi snovmi je pogosta težava vseh starostnih skupin. Preveliko uživanje snovi, ki na telo delujejo kislo, slabo vpliva na zdravje. Pri kritični stopnji začne telo nevtralizirati usodne kisline z bazičnimi minerali. Vzame jih tam, kjer jih ima na voljo – kalcij iz zob ter kosti, kalij in magnezij pa iz medcelične tekočine, kar se najprej vidi na zdravju naših nohtov in las.

Naravni Ph krvi je 7,4 in že majhno nihanje lahko povzroči resne težave. Zaščitni mehanizmi nas z izničevanjem odvečne kisle snovi, varujejo. Med njimi je eno izmed zelo učinkovitih – dihanje.

S plitkim dihanjem v krvi ostaja preveč CO2, kar organizem zakisa in posledično privede do vseh zgoraj omenjenih simptomov. Napačno dihanje te tako ne bo revitaliziralo, ampak prej utrudilo, v kombinaciji s slabim telesnim držanjem pa tudi pripomoglo k nizu mišičnih tegob in bolečin.

Kako pravilno dihati?

Trebušno dihanje je dihanje, ki je najbolj naravno, v največji meri te detoksicira in obnavlja. S trebušnim dihanjem masiraš tudi glavne notranje organe, vzpodbudiš limfni pretok in pomagaš organizmu narediti preklop med prekomerno aktiviranim simpatičnim živčnim sistemom, v parasimpatičnega, ki te sprošča in zagotavlja obnovitvene procese.

Zavzemi udoben položaj, obe dlani prekrižaj in ju postavi na svoji rami (kot kaže uvodna slika). Naredi miren in globok vdih skozi nos, pri katerem se roki na tvojih ramah ne smeta dvigniti, mora pa se širiti v vse smeri predel tvojega trebuha. Z izdihom pa počasi skozi usta zrak izloči iz svojega telesa.

V primeru, da se že soočaš s težavami zakisanosti ali mišičnimi bolečinami, ki jih želiš zmanjšati s pomočjo vadbe, je edini pravi začetek v pravilnem dihanju. Prvo priložnost lahko izkoristiš že z vključitvijo v naš program 7 tednov za 7 življenjskih sprememb, kjer bo prva lekcija, ki jo bomo osvojili, prav dihanje.

Prisluhni svojemu telesu in izkoristi pomlad za pravo prebujenje.

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja