Avtor: Žiga Miščevič Kategorije: Članek, Delavnica Komentarji: 0

Imaš bolečine v rami, ko dvigneš roko nad glavo? Te zaboli v rami kadar si oblečeš jakno in z roko sežeš nazaj v rokav? Če je tvoj odgovor na ti dve vprašanji DA, potem obstaja verjetnost, da imaš znake utesnitve v subakromialnem prostoru v rami. Danes pišem o enem možnem vzroku za te težave.

Preden načnem temo pa naj se zahvalim vsem prisotnim na petkovem Clubbingu o bolečinah v rami. Vesel sem bil tako številnega obiska. Na Clubbingu smo bolj podrobno načeli tematiko, o kateri sem pisal v članku prejšnjega tedna (lahko ga prebereš TUKAJ)  Danes pa te s člankom želim povabiti na obsežnejšo delavnico o bolečinah v rami, ki se bo zgodila to soboto, 2.2.2019 ob 9:00. Če si želiš slišati o čem smo govorili na clubbingu, je ta delavnica prava zate, saj bomo govorili o vsem kar smo v petek in še mnogo drugem.

Bolečine v rami - vzroki in rešitve

Čas: 4 ure
Vaditelj: Žiga Miščevič, body inštruktor
Kraj: PBS Center Kranj

O vplivu gibanja lopatic ter ustrezne gibljivosti prsne hrbtenice sem pisal prejšnji teden, vendar to ni edini rizični faktor, ki vpliva na nastanek bolečin. Za normalno gibanje v rami je potrebno ustrezno gibanje v več sklepih. Poleg gibanja lopatic ob rebrih je med drugim pomembno tudi gibanje glave nadlahtnice v glenoidni jami lopatice. Bolečine v rami so na tretjem mestu med vsemi bolečinami mišično-skeletnega sistema. Po pogostosti so daleč pred vsemi najpogostejše tendinopatije rotatorne manšete (85%) ter znaki utesnitve (75%). Tudi moje izkušnje pri delu s klienti to potrjujejo. Se tudi tebi dogaja, da te zaboli v rami, ko dvigneš roko nad glavo, ali pa ko z roko sežeš v rokav bunde ob oblačenju? Potem obstaja verjetnost, da je tudi pri tebi prisotna enaka problematika.

Obe bolečinski stanji sta povezani z mišicami rotatorne manšete, ki so izjemno pomembne pri centriranju glave nadlahtnice in s tem stabiliziranju celotnega glenohumeralnega sklepa (sklepa med nadlaktnico in lopatico). Ni dovolj le to, da je lopatica ustrezno stabilna in se pravilno premika v zgornjo rotacijo pri dvigu roke nad glavo. Ampak je pomembno tudi, da glava nadlahtnice ostane tesno v čašici. Za to je med drugim potrebno ravnovesje med deltasto mišico (m. deltoideus), glavno mišico odgovorno za dviganje roke in mišico nadgrebenčnico (m. supraspinatus) eno izmed mišic rotatorne manšete, ki pri dvigu roke asistira in se zelo pogosto poškoduje, tako v primeru utesnitve ali tendinopatije.

Kot rečeno obe mišici sodelujeta pri dvigu roke nad glavo. Zaradi položaja pripenjališč obeh mišic pa je narava gibanja nadlahtnice ob aktivaciji obeh mišic nekoliko drugačna. Deltasta mišica ob dviganju roke ustvarja silo navzgor in zato vleče glavo nadlahtnice izven centriranega položaja v sklepu. Mišica nadgrebenčnica pa poleg dviga roke v prvem delu giba, ustvarja silo proti centru sklepa in tako pomaga stabilizirati glavo nadlahtnice ob dviganju nad glavo. Torej, če želiš, da je med gibanjem roke nad glavo nadlahtnica stabilna v sklepu, potem je pomembno, da se najprej v gibanju aktivira mišica nadgrebnčnica in šele nato deltasta mišica.

Če mišica nadgrebenčnica ne deuje optimalno, potem pride do prevladujočega delovanja deltaste mišice, ki glavo nadlahtnice povleče navzgor proti akromionu (izrastku lopatice). Ob dvigu roke nad glavo je prostor pod akromionom tudi ob normalnem gibanju najmanjši. S tem pa se prostor med obema kostnima strukturama še dodatno zmanjša in poveča se možnost za utesnitev mehkih tkiv, ki so v tem prostoru, med njimi tudi tetiva mišice nadgrebenčnice. Vzrokov za to je več, vsi pa so povezani z delovanjem mišic rotatorne manšete: neustrezne sinhronizacije delovanja deltaste mišice in nadgrebenčnice, zaradi prevelike šibkosti mišice nadgrebenčnice, zaradi njene slabe vzdržljivosti ob večjem številu ponavljajočih gibov ali pa prevladujoče moči deltaste mišice. Na spodnji sliki je prikazana utesnitev ob dvigu roke nad glavo.

Ne glede na to, kateri vzrok je kriv za pojav bolečin, je pomembno, da stanje ustrezno diagnosticiraš, nato pa se čim hitreje lotiš ustreznega reševanja bolečin. O vsem tem in še več bomo govorili na sobotni delavnici, zato te vabim, da se nam pridružiš. Za udeležbo na delavnici potrebujemo predhodno prijavo, zato te prosim, da se na spodnji povezavi prijaviš. Se vidimo!

Bolečine v rami - vzroki in rešitve

Čas: 4 ure
Vaditelj: Žiga Miščevič, body inštruktor
Kraj: PBS Center Kranj

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja