Avtor: Žiga Miščevič Kategorije: Uncategorized Komentarji: 0

Ustrezna gibljivost sklepov je predpogoj za normalno delovanje in gibanje človeškega telesa. Je pogoj, da se v gibanju vsak sklep premika skozi svojo polno amplitudo, kar sklep ohranja zdrav in funkcionalen. Šele, ko imamo ustrezno gibljivost, lahko kvalitetno treniramo in izboljšujemo moč ter stabilnost svojega telesa. Če v določenem sklepu gibljivosti primanjkuje pa ponavadi ta primanjkljaj nadomestijo okoliški sklepi, ki so prisiljeni v povečano in kompenzatorno gibanje.

Bolečine v ramah so dober primer. Po mojih izkušnjah so zelo pogoste. Še posebej pri ljudeh srednjih let, kjer se je nakopičilo nekaj let sedeče drže, pogrbljenega zgornjega dela hrbta ter pomaknjenih ramen naprej.

Velikokrat je lahko za bolečine v ramah kriva slaba gibljivost. Vendar ne v tistem področju, kot mogoče misliš. Čeprav te boli rama, velikokrat ne gre za pomanjkanje gibljivosti v ramenskem sklepu, ampak za pomanjkanje gibljivosti prsne hrbtenice. Ker je zaradi dolgotrajnega pogrbljenega položaja zgornji del hrbtenice preveč upognjen, postane bolj rigiden. To pomanjkanje gibljivosti pa morajo nadoknaditi področja telesa, ki so locirana nad in pod tem segmentom hrbtenice. To pomeni, da velikokrat pride do kompenzatornih gibanj v ledvenem delu hrbtenice in ramenskem sklepu. Zaradi neoptimalnega gibanja pa se lahko sčasoma pojavijo bolečine na teh dveh področjih. Torej, čeprav te boli rama, ni nujno vzrok tvojih bolečin v rami ampak en segment nižje, v prsnem delu hrbtenice.

Preprost test – dvig rok nad glavo ob steni 

Postavi stopala 20 cm od stene, se vzravnaj ter nasloni celotno telo na steno. Zadnjica, ledveni del hrbta, prsni del hrbta ter glava se morajo dotikati stene. Če kljub vzravnanemu položaju telesa glava ne pride do stene, je to prvi znak, da imaš morebiti slabo gibljivost prsne hrbtenice. Ko se postaviš v opisan položaj, divgni iztegnjeni rokipred telesom nad glavo ter se dotakni stene. Ali ti uspe priti do stene? Če ne, je to znak, da gibljivosti primanjkuje. Ali se ledveni del hrbta odmakne od stene, predno roke pridejo do stene? Tudi to je znak, da ti primanjkuje gibljivosti v prsnem delu hrbtenice

Vaja 1: Dihanje z rotacijo prsne hrbtenice

Vaja 2: Vijak

Preizkusi se na zgornjem testu in v komentar napiši, če je tudi pri tebi prisotna zmanjšana gibljivost prsne hrbtenice. Če je, potem ne oklevaj in redno izvajaj obe vaji in prepričan sem, da se bo stanje izboljšalo. Ne pozabi vaj narediti v obe smeri. Zelo pogosto je, da je rotacija v eno smer boljša kot v drugo, zato na slabši strani še bolj osredotočneo izvajaj vaji, da poskušaš amplitudo giba čim bolj približati tisti na boljši strani. Tudi, če test ni pokazal pomanjkanja gibljivosti, pa sta vseeno ti dve vaji priporočljivi za ohranjanje gibljivosti ter preventivno delovanje pred bolečinami v ramah, vratu ali ledvenem delu hrbta.

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja