Avtor: Barbara Tavčar Kategorije: Članek Komentarji: 2

Bolečina je eden izmed najpomembnejših vzrokov narušenega zdravja – tisti, ki te oropa radosti, moči in volje. Kljub vsemu pa je prav bolečina lahko pomemben znak, sporočilo tvojega telesa, s pomočjo katerega si lahko s pravim pristopom in razumevanjem težave, kmalu povrneš željeno ravnovesje. Tvoje telo se ves čas nagiba k ravnovesju, vsi njegovi sistemi težijo h konstantnemu balansiranju, stanju notranjega ravnovesja in usklajevanju z okoljem. In dejstvo je, da stanje uravnoteženosti z načinom življenja, delovanjem in vsem, kar počneš, motimo. Težava se pojavi takrat, ko je eden od sistemov tvojega telesa kronično neuravnovešen ali ko več sistemov medsebojno ni usklajenih – takrat tudi tvoje telo ne deluje, kot si želiš.

V prejšnjem članku sem govorila o vplivu čustvenega stanja na tvoj organizem, v tem te želim vzpodbuditi, da na svoje telo pogledaš z drugega zornega kota. Zunanjost je lahko odlična le, če poznaš in neguješ občutke, globje od tvojih površinskih mišic. Samo tako spoznaš modrost svojega lastnega telesa. Telo nikoli ne laže. Vsaka poškodba, vsaka blokada, ki obstaja v telesu, je tam zato, da se od nje nekaj naučiš. Nauči te, kako se upočasniš, pomaga prepoznati kje in zakaj je telo v neravnovesju. Bolj, ko se ukvarjaš s svojim telesom in prepoznavanjem vseh njegovih sporočil, bolj ti bo hvaležno, manj bo bolečin, poškodb, neskladja.

9 tipov bolečin, ki se uskladiščijo na določenih predelih telesa

Tvoja telesna drža, položaj telesa, način gibanja,…. ne govorijo samo o tvojem fizičnem stanju, temveč tudi kakšno je tvoje psihično ter čustveno stanje. Tudi meni telo ob večjih in predvsem novih izzivih, povezanih z domom ali poslom, vsakič znova pokaže, kje je šibko, kje potrebuje mojo dodatno pozornost in nego. In veš kaj? Vedno se pot k ozdravitvi začne z razumevanjem. Nato je potrebno situacijo sprejeti in ko jo sprejmeš, poiščeš najbolj ustrezno rešitev in vztrajšaš.

S teboj želim deliti devet najpogostejših tipov mišičnih bolečin, ki pa so pogosto povezane z nakopičenimi čustvi:

  1. Se soočaš s prevelikim stresom in psihičnimi bremeni? Takrat pogosto te občutke nakopičiš na področju svojih ram. Zagotovo si kdaj rečeš, da celotna teža sveta stoji na tvojih ramah? Pogosto prav na področju ram občutiš tudi breme, ki ni tvoje, temveč breme drugih.
  2. Napetost v vratu je pogosto povezana z grleno čakro, nezmožnostjo komuniciranja in izražanja tvoje avtentičnosti. Imaš težave z nezaupanjem? Tudi slednje se pogosto kot mišična napetost rezultira v vratu.
  3. Neizražena in nepriznana žalost ter obžalovanje se lahko odražata v zgornjem predelu tvoje hrbtenice. To področje je blizu tvojega srca, zato se mišična napetost v tem predelu pogosto pojavi tudi takrat, ko se soočas s kakšno ljubezensko težavo ali izgubo kakšnega izmed bližjih in ljubljenih.
  4. Refleksoterapija pogojuje mišično napetost srednjega dela hrbta z občutki nemoči, nesigurnosti, obupanosti. V kolikor imaš občutek, da te okolica ne podpira, potem zagotovo občutiš mišično napetost v tem predelu.
  5. Mišično napetost v spodnjem predelu hrbta pogosto pripisujejo ljudem, ki se ves čas spopadajo z denarnimi težavami in skrbjo za svojo finančno varnost. To področje je prav tako povezano z nizko samopodobo, nesprejetostjo samega sebe, krivdo in sramom.
  6. “To pa težko prebavim.” Ti je poznano? Napetost v trebušnih mišicah je lahko povezana tudi z vsemi občutki in čustvi, ki jih težko “prebaviš” in predelaš. To je področje kjer tudi sama največkrat občutim mišično napetost. In slednja je povezana tako z nepredelanimi in “neprebavljenimi” lepimi in manj lepimi čustvi.
  7. Notranji del stegen bo lahko mišično prenapet, v kolikor se spopadaš z nervozo in nezaupanjem v druge ljudi. Biološko so tvoje noge programirane za beg v trenutku, ko se zaveš nevarnosti, zato se ravno občutki strahu pogosto akumulirajo v tem predelu.
  8. Zunanji del stegen pa je še kako povezan z načinom tvojega življenja. Kako hitro živiš? Bolj, ko tvoje življenje zaznamuje hitrost, nestrpnost, večje ko je neravnovesje tvojega poslovnega in privatnega življenja, večja je verjetnost, da se vsi pripadajoči občutki uskladiščijo v mišicah zunanjega dela stegen.
  9. Bolečina v zadnjičnem predelu je v današnjem času pogosta. Napetost v tem predelu se večkrat pojavlja, v kolikor se prepustiš težkim čustvom, kot sta jeza in bes. Ko ti naslednjič “zavre v glavi” pomisli, kako se počuti tvoja zadnjica 🙂

Kaj lahko storiš?

S teboj delim enak nasvet, kot ga pogosto delim s svojimi vadečimi. Zjutraj se poglej v ogledalo in v njem poišči tisto, kar ti je všeč. Nato zapri oči in začuti ter raziskuj kakšno zadovoljstvo in mehkobo ti omogoča tvoje lastno telo. Iz teh občutkov začni s premikanjem delov tvojega telesa, gibaj se svobodno in spontano. Kretnja tvojega telesa ti lahko pomaga, da se sprejmeš in zmanjšaš potrebo po zunanji spremembi. Ni potrebno, da se spreminjaš navzven samo zato, da zadostiš nekemu kolektivnemu standardu.

V sodobni družbi je vse bolj pomembna tekma za uspehom. Počutje nam je najmanj pomembno. V tekmi za čim boljšim rezultatom v slubži, šoli, fakulteti,… pozabljaš na osnovne potrebe organizma po tekočini, zraku, zdravi hrani in gibanju. Ko rečeš, da ne telovadiš zato, ker ti primanjkuje časa, je to le alibi, s katerim samega sebe opravičuješ.  Za začetek bo že zadostovalo, da nekajkrat tedensko večkrat dnevno zavestno dihaš. Poskusi vdihniti skozi nos in pri tem šteti do sedem, nato enak časovni interval uporabi za izdih skozi usta. Ponovi 8 do 10-krat.

Dihanje je pravzaprav osnovna kretnja, ki organizem detoksicira in vitalizira. Z dihanjem vsaka celica dobi potreben kisik – tista zdrava, kot tudi tista, ki je bolana in te opozarja, da nekaj ni v ravnovesju. Z dihanjem bo tudi pravilno delovala mišica diafragma, z njo pa vsi notranji organi. Na ta način zmanjšaš možnost energijskih blokad v organizmu, ki zagotovo skupaj z težkimi, negativnimi mislimi vodijo v bolezen.

Kako je telo povezano na bolj subtilnih nivojih ter kako sama kretnja pomaga odpraviti energijske blokade, vzpostaviti hormonalno ravnovesje ter postaviti dobre temelje za dosego boljših fizičnih rezultatov, pa bom skupaj z ostalimi strokovnjaki spregovorila na 3.javni tribuni: “Body tehnika – intimna vez med kretnjo, hormoni in čustvi”. Rezerviraj si svoje mesto in se mi pridruži. Skupaj bomo premikali meje in stopili korak v smeri celovitega zdravja. Do takrat pa si podrobno preberi članek, podaj kakšen komentar ali pa postavi vprašanje. 

 

 

 

2 Komentarji:

  • Odličen članek. Ti da misliti. Zagotovo se udeležim vaše javne tribune

    • Hvala Vida, berite nas še naprej

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja