Avtor: Barbara Tavčar Kategorije: Članek Komentarji: 0

Izboljšano delovanje krvožilnega sistema, hitrejša regeneracija po fizični aktivnosti, zmanjšanje stresa, vpliv na boljši spanec in podobno….

Veliko je zdravstvenih koristi kopanja v savni. Z dobrim razlogom. S savnanjem zmanjšaš napetosti, sprostiš mišice ter pripomoreš k boljši regeneraciji po športni aktivnosti. Kaj pa detoksikacija, ki jo povezujejo s savnanjem? Pogosto se namreč s pozitivnimi učinki savnanja povezuje tudi razstrupljanje telesa, ki naj bi se posledično zgodilo ob potenju. Potenje je telesna funkcija, s katero telo uravnava svojo temperaturo tako, da zaradi izpostavljenosti toploti v okolici znižuje telesno temperaturo. Včasih je bilo predvsem ženskam rečeno, da se ne smejo potiti, saj jim to “krade” lepoto. A danes vsaka modna revija in lepotni blog opisujeta pozitivne učinke savnanja ter potenje, kot enega izmed posledičnih procesov med savnanjem, tudi s povečano detoksikacijo telesa. Pa je res tako?

Izločanje strupov s potenjem je mit

Pogosto se savnanje opisuje tudi kot odličen način izločanja strupov. Na žalost so znanstveniki pred kratkim odkrili ter objavili v reviji Environment International, da je izločanje strupov skozi potenje le mit. Kot sem že omenila, se ljudje potimo zato, da ohladimo svoje telo in ne zato, da bi izločili strupene snovi. Pot (znoj) je po večini sestavljen iz vode in mineralov, lahko vsebuje različne količine strupenih snovi, a kot omenja raziskava, le v sledovih.

Odziv telesa na vztrajno vročino je blagodejen

Zagotovo pa odkritje, da s potenjem ne izločamo toliko strupov, kot bi si želeli, ne sme zatemniti vseh ostalih pozitivnih učinkov savnanja. Odziv telesa na nežno, a vztrajno vročino je blagodejen in ima veliko prednosti. Zagotovo je ena izmed najpomembnejših ta, da savnanje izboljšuje regeneracijo po fizični aktivnosti. Pod veliko toploto, ki jo nudi savna, telo sprošča endorfine, slednji pa imajo lahko blag in pomirjujoč učinek na telo ter tudi sposobnost zmanjšanja bolečine v mišicah in sklepih. Zaradi dviga telesne temperature se razširijo krvne žile, kar poveča prekrvavitev. Povečan pretok krvi pa pospeši naravni proces zdravljenja telesa. Študija, ki so jo opravili v univerzi v Iowi pa je pokazala, da se po enkratni uporabi savne poveča izločanje rastnega hormona kar za 200-300%, kar pomaga pri zmanjšanu mišične atrofije (t.j. propadanja mišičnih vlaken).

3 najbolj pogoste napake savnanja

Da bi bilo savnanje, ki velja za eno izmed najučinkovitejših in starodavnih naravnih oblik zdravljenja, res prijetna izkušnja, velja opozoriti še na tri najbolj pogoste napake savnanja.

Zmotno je namreč prepričanje, da v savni lahko preženemo prehlad. Nasprotno! S savnanjem se lahko akutni infekt celo poslabša.

Vedno, ko grem v savno (to je eno izmed mojih najbolj priljubljenih zimskih “aktivnosti”) opazim ljudi, ki jih pri savnanju žene tekmovalnost: čim bolj vroče, čim dlje časa in čim krajši odmori med posameznimi fazami savnanja. Savnanje ni tekmovalni šport! To je priložnost, da se v svoje telo poglobiš in mu omogočiš, da doživi vse pozitivne učinke savnanja. Ne bodi v savni čim dlje, niti si ne privošči visokih temperatur, ki ne odgovarjajo tvojemu trenutnemu počutju. In nikakor ne bodi v savni prepogosto. V tem primeru, tudi če je tvoje zdravje optimalno, lahko tvegaš kolaps krvnega obtoka.

Običajno se večina v savno odpravi v popoldansko-večernem času. No, če se uvrščaš med začetnike savnanja, potem se moraš na visoke temperature prilagajati postopoma. In med drugim ti priporočam, da na začetku savno koristiš čez dan. Savnanje namreč vpliva tudi na boljšo kvaliteto spanca, lahko pa se zgodi, da prevelika izpostavljenost povišani temperaturi v večernem času (sploh, če te izpostavljenosti nismo vajeni) zmoti bioritem in pripelje do trenutnih motenj spanja.

Poseben ekskluzivni wellness dogodek Zanj in Zanjo

14.decembra 2019 smo zate organizirali ekskluzivni wellness dan razvajanja z bogatim sproščujočim programom. Masaža, vaje sproščanja, manipulacije za razbremenitev kostno-mišičnega sistema v vodi in seveda savnanje, ki smo ga obogatili s posebnim dihalnim protokolom, ki pa bo pomagal tvojemu telesu nežno izločiti odvečne strupe. Vrhunec dogodka je zaključek z večerjo. Celoten program ni namenjen le tebi, s seboj pripelji prijateljico, prijatelja, partnerja – saj veš, najlepše je v dvoje.

Za več informacij o dogodku, ki je organiziran v ekskluzivnem vip wellnessu v ECO hotelu Bohinj, klikni TUKAJ.

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja